Rätt låt vann!

För andra året i rad lyckades jag tippa rätt vinnare och 500 spänn rätt ner i plånboken. Så härligt att vi på nytt under 2000-talet fick en vinnare som aldrig vunnit ESC (om man nu inte räknar Serbien som Jugoslavien) och att det blev en äkta schlagerpowerballad! Nu ska det bli spännande att se hur Belgrad kan tackla uppgiften att ha hand om ESC och hur många länder som blir kvar i tävlingen. Jag tror det är dags för två semifinaler nu, så att det blir lite mer rättvist. Leve schlagern!

Är dock så galet trött på tjatet om att "östländerna" vinner hela tiden och att de röstar på varandra. Lägg ner, det som krävs är en bra låt, en bra artist och ett bra framträdande och då spelar det ingen roll om man tävlar för Armenien, Irland eller Norge. Och under 2000-talet har ju bara 3 s.k. östländer vunnit tävlingen, eller vill man klassa Turkiet och Finland som östländer också?

Nu ser jag fram mot nästa års MF- och ESC-cirkus och kanske kommer jag till skott att skriva klart min låt jag har i huvudet och skickar in den på chans. Kanske blir jag nästa års Marie Lindberg ;-)

Kommentarer
Postat av: sanne

å andra sidan så var det i stort sett bara östländer som låg bland de tio bästa... och då var inte alla låtar bra, ukrainas var INTE bra, den kom två ju...

2007-05-13 @ 14:16:41
Postat av: Bea

du får i all ära vara med, men du lär vara BÄTTRE än hon läraren. Hon var inte bra :(

2007-05-13 @ 22:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0