FC Gute?

Ibland blir man bara forundrad. Sitter och surfar runt har i Canterbury och far fram nyheten att klubben i mitt hjarta, Visby IF Gute, helt plotsligt har bytt namn for att numera heta FC Gute.
Jag var forst tvungen att kolla om det verkligen var 7 november och inte 1 april, men tydligen ar denna nyhet helt riktig. (Bara att ga in och kolla: http://www.visbygute.se/)
Jag forstar styrelsens tankar bakom hur de vill forandra arbetet och tanka mer langsiktigt, det staller jag mig helt bakom! Men FC Gute? Missade styrelsen uppstandelsen kring floppen FC Gothia? Kommer klubbmarket att se ut som det gor pa hemsidan? Var hamnar klubbkanslan? Finns det over huvud taget nagon namnforandring (forutom FC Kopenhamn) som har gett resultat? Hur forankrat ar detta bland klubbens medlemmar? Jag tycker det ar valdigt konstigt tankt att gora en sa pass drastisk forandring som att andra klubbnamn utan att ta upp fragan pa ett arsmote..

Men vem vet, det har kanske kommer bli en succe? Kanske det, men klubben Visby IF Gute har ront stora framgangar tidigare utan att behova andra namn. Det ar ju sjalva arbetssattet man maste titta pa i forsta hand..

Ibland ar jag en riktig bakatstravare alltsa :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0