Independent schools..

Idag besokte vi en akta engelsk privatskola dar foraldrarna pungar ut med i runda slangar 250.000 kr om aret for att ens barn ska ga dar. Bara den tanken gjorde mig smatt illamaende under informationen, men sen fick vi ga ut i olika klasser och inse att aven overklassbarn ar barn. Jag gick pa en biologilektion med en briljant larare som holl en rolig lektion som tog upp bade overvikt, blodtryck och naringsfakta. Det roligaste var nar eleverna blev uppmanade att "Listen to your heart" med stetoskop och nagra borjade sjunga pa just "Listen to your heart". Jag var inte sen att papeka for min vagvisande elev att det var en svensk lat de hade sjungit pa ;-)
Jag ar glad over att fenomenet privatskolor inte ar lika utbrett i Sverige, for tank om man genom hela sitt liv bara skulle umgas med manniskor med samma klass och liknande bakgrund. Hur berikande ar det pa en skala?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0