Celebert besök på Gottsundaskolan.

Klockan var väl strax efter 9 och jag satt med lite annan personal och drack te i personalrummet då det plötsligt kliver in 2 män, av vilka jag endast ser deras ryggtavlor. Jag hör samtidigt surr utifrån korridoren och hör ord som "fotboll", "landslaget" etc. och det börjar rulla i mitt huvud att det nog är en känd fotbollsspelare som står vid kaffeautomaten. Och mycket riktigt så vänder sig den forne landslagsbacken Johan Mjällby om och tittar på mig i någon sekund för att sedan gå ut. Damerna i mitt sällskap vänder sig då till mig och undrar: Vem var det där? Jag svarar: Det var Johan Mjällby varpå en säger "Jahaaaaa", den andre "Ja, visst var det!" medan den tredje ser ut som ett levande frågetecken.

Mirakel händer även i den kommunala skolan, glöm inte det! Mina tre största stjärnor jag mött på skoltid:
1. Annika Holm. Känd författare som kom till oss på lågstadiet och läste ur en av sina böcker.
2. J-O Waldner. Pingisstjärnan, den största artisten inom svensk idrott som tränade i Södervärnshallen inför en landskamp senare på kvällen.
3. Ferenc Göndör. En av de överlevande från Förintelsen. En upplevelse och ett möte som var fascinerande.

Har dessutom ett svagt minne av att jag såg Roger Pontare i nån musikal när jag gick på dagis, men för all del, jag kan ha fel.

Kommentarer
Postat av: sanne

Jävlar, en fotbollsspelare i Uppsala, på gottsundaskolan? Coolt.

2007-10-16 @ 15:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0