Ett svenskt Inside The Actor's Studio?

Har under kvällen suttit och småtittat på Dramatens ceremoni till minne av Ingmar Bergman och det slog mig då att det faktiskt finns en fantastisk skådespelarelit i det här landet. Tyvärr får de alltför ofta endast briljera på scenen för att sedan spela biroller i X antal Beck- och Wallanderfilmer.

Det slog mig också att det skulle vara intressant att göra en svensk version av den eminenta serien Inside The Actor's Studio som brukar gå på Canal Plus. Här är min lista på vilka 10 skådespelare jag skulle vilja se berätta om sina scen- och filmkarriärer i första säsongen av "Innanför aktörens studio":
¤ Gösta Ekman
¤ Pernilla August
¤ Helena Bergström
¤ Stellan Skarsgård
¤ Tomas von Brömssen
¤ Gunilla Röör
¤ Peter Haber
¤ Harriet Andersson
¤ Lena Nyman
¤ Börje Ahlstedt

Någon som nappar på programidén?


Kommentarer
Postat av: raukan

I dooo!! Vi kan vara programledare!!

2007-09-05 @ 22:32:27
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0