In your face, Jan Björklund!

"Tycker du att det är rätt att beslagta mobiltelefoner under lektionen? Varför/varför inte?


Det skulle jag aldrig göra. Jag bryr mig inte om sjalar, mössor och mobiler i klassrummet. Skolan ska inte vara en anstalt med lagar och bestämmelser. Alla sådana här små regler blir en liten, liten tagg som stör undervisningen. Jag vill fokusera på annat. Är lektionen så tråkig att de vill sitta och sms:a, då är det upp till mig att göra den intressant."

Så här säger Magnus Hellden, en av lärarna i projektet Klass 9A. När ska du lyssna på lärarna, Jan Björklund?


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja det där va sant synd att inte alla lärare tänkte så då skulle undervisningen vara mycket roligare!

2008-04-03 @ 22:25:30
URL: http://Marie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0