Nu har jag gjort det..

...jag har pratat med studievägledaren på ILU och mejlat studievägledaren på Nordiska institutionen. Jag fick nämligen en uppenbarelse för nån vecka sen, vilken var att jag även vill bli lärare i svenska! Det innebär att jag skulle få läsa dubbelt de två sista terminerna, och läsa tredje terminen medan jag jobbar så att jag får grundskolekompetens i alla fall. I och med att min C-uppsats kan tillgodoräknas examensterminen så har jag massa tid över sista terminen, och inte klarar jag av att ligga på sofflocket då. 

Jag fick en svensklärarkick när jag såg avsnittet av Klass 9A där en tjejs skrivna text lästes upp för klassen och vad kan vara häftigare än att utveckla ungdomars skrivande? Visst kan man jobba med det i engelskan också, men lika långt kommer man ju inte. Det återstår att se om det är praktiskt möjligt, annars får jag vara en bitter tvåämneslärare.. Haha, nädå, inte skulle jag vara bitter, men det skulle vara kul att få pendla mellan dessa tre ämnen.

Kommentarer
Postat av: sanne

Meen, jag ska ju också bli svensklärare! ;D

2008-04-10 @ 17:55:13
URL: http://pearl.blogg.se
Postat av: Moa

Grattis!

2008-04-10 @ 18:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0