Seg-i-huvet-dag.

Ibland har man bara såna där dagar då man verkligen inte vaknat på rätt sida av sängen. Idag var en sån dag, i alla fall på morgonen då jag hade min Engelska B-lektion. Dagar som denna är jag fruktansvärt lättirriterad, även om jag kanske inte visar det utåt. Så hjärnan kokade rejält när elever inte hade böcker med sig, gick iväg utan att tala om var man tar vägen och till råga på allt outsmartade min nästan 40 år äldre handledare mig när jag inte fick igång högtalarna till datorn. Men allteftersom dagen gick började jag fungera någorlunda normalt igen och sista lektionen kändes som en fröjd med hårt arbetande, kreativa elever som hade en skrivuppgift i Franska steg 4. Det återstår att se hur det blir imorgon, när franskans konjunktiv står på schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0