Dessa charmiga försäljare i sina smurfblå byxor.

Ok, så här ligger det till: Jag gick ner på stan i jakt på ett par nya jeans. Gick in i ett antal olika affärer, men hittade inget som direkt passade varken smak eller plånbok. När jag gick och snokade i en butik uppenbarar sig plötsligt en ung, snygg säljare (ja, det var en hon) med smurfblå byxor. Hon började genast plocka fram ett antal par till mig som jag fick prova, hon gick och hämtade nya storlekar när det behövdes mindre (tjoohoo, no belly yet!) och till slut fick hon mig till att välja ett par Diesel för en tusenlapp.

Hade jag köpt dem om jag hållt i dem själv? Nej.
Hade jag över huvud taget frågat om råd? Nej.
Hade jag tagit emot råd om det varit en man? Nja, kanske.

Visst, hon var ung, snygg och charmig, men det som gjorde att jag lydde hennes råd var nog faktiskt att hon tog sig tid och hjälpte mig, precis som en god säljare ska göra. Eller så är jag helt enkelt för jäkla svag för kvinnor i smurfblå byxor :-P

Kommentarer
Postat av: u

Oj 1000 spänn, otippat :O
Jag minns när du köpte "dyra" byxor för 398 härom året ;) haha :P (btw, vi skulle matcha för idag hade jag mina halvfula dieseljeans som jag köpte för 3 år sen och bara använt 3-4 ggr :P)

2008-03-04 @ 21:54:07
URL: http://browneyedgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0