MF 2008 - Deltävling 1, mer uttömmande!

E-type & The Poodles - Line of fire
Om E-type inte hade varit med hade låten varit riktigt bra! Det blir liksom inte rätt när E-type går ifrån sin grej och plötsligt ska spela andrafiol. 3/5.

Face-84 - Alla gamla x
Det är fantastiskt att få in ordet hönsnätsbur i en schlagerkontext och melodislingan är lätt denna tävlings starkaste! Dessutom är bandet 84:or, vilket alltid är ett stort plus ;-) 5/5.

Velvet - Déjà vu
Velvet hade med en väldigt bra låt för två år sen, Mi amore, men den här lever inte ett dugg upp till samma kvalitet. Hennes röst kändes heller inte lika stark som förut. 2/5.

Brandur - Lullaby
Nä, det här var sannerligen en vaggvisa som inte lyfte särskilt mycket. Dock ska jag kanske till Färöarna i sommar så det kan få höja betyget en aning. 2/5.

Michael Michailoff - That's love
Som en mix mellan Love turns water into wine och Walking on the milky way och det är inte fel! Absolut den största överraskningen i den här deltävlingen. 3/5.

Amy Diamond - Thank you
Åter igen har en 16-åring charmat landet, låt oss hoppas att hon inte är medlem av nån obskyr kristen församling där nere i Småland så att hon kan fortsätta charma om 20 år. 4/5.

Suzzie Tapper - Visst finns mirakel
Det här tilltalade mig inte särskilt mycket. Dock upptäckte Ida det roliga att när ordet mirakel zoomades in i bakgrunden stod det till slut "irak" över hela scenen. 1/5.

Christer Sjögren - I love Europe
Alltså, vad ska man säga? För det första: INGEN annan än Christer hade kommit undan med den här låten, för den är verkligen han! För det andra: SCHLAGERN ÄR ÅTERUPPSTÅNDEN FRÅN DE DÖDA! Jag menar, Torgny Söderberg och Ingela Pling Forsman som upphovsmän, det kan inte bli bättre! 5/5.

I övrigt kändes produktionen stabil, Kristian Luuk är suverän som alltid (sumobrottningen med Sjögren, Suzzies Tupperware, ja, ni fattar) och sidekickarna kändes fräscha och nödvändiga.

Kommentarer
Postat av: sanne

Per. Jag tror jag måste bryta kontakten med dig. Ger du Christer Sjögren en femma men Velvet bara en tvåa?! Vid min käre gud... ;p

2008-02-09 @ 22:57:07
URL: http://pearl.blogg.se
Postat av: Moa

Du gav de hemska hönstjejerna en femma?! Och Luuk var ganska mjäkig men jag älskade Björn.

Vad jag har emot Craaford? Svårt att säga eftersom jag inte känner honom personligen, men... ALLT!!!

2008-02-11 @ 16:57:21
URL: http://carbuncle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0