Mina tisdagkvällar är bokade framöver.

Ikväll började serien "Klass 9A" som handlar om en niondeklass på en av Sveriges sämst presterande skolor. Dessa elever får till början av höstterminen ett antal nya, prisbelönta lärare som ska se till att lyfta elevernas resultat väsentligt.

Vilken programidé! Vilket inlägg i skoldebatten!


Jag hoppas tittarsiffrorna blir skyhöga, speciellt bland lärare, rektorer och lärarstudenter. Jag lärde mig verkligen mycket bara av att se de olika lärarnas metoder, nästan mer än vad jag gjorde på hela första terminen hösten 2004 (för på ILU sysslar man ju mest med bokläsande och PM-skrivande). Stavros Louca är helt klart min nya idol!

Stavros Louca

Stavros in action.

Kommentarer
Postat av: raukan

INSTÄMMER!

2008-02-13 @ 08:19:35
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0