Överraskande telefonsamtal.

Igår på eftermiddagen ringde pappa upp mig. Det visade sig att han var på Södervärn för att dela ut pris i den årliga engelskatävlingen som GT anordnar. 

Han räckte då över luren till mannen, myten och mysteriet Wincent Ullgren, min SO-lärare på högstadiet, som inledde med ett "Vem vann Eurovisionsschlagern 1974?". Jag fick mig alltså en pratstund med denna man med sitt unika utseende, sin blandade östgötska/värmländska dialekt och sin alldeles egna pedagogik som ingen annan skulle kunna efterhärma med framgång. Wincent var väl ingen modern pedagog direkt, men jag ska erkänna att det är hans lektioner jag minns allra mest från högstadiet och det finns också väldigt mycket jag kommer ihåg av det han lärde oss, jag menar, jag kommer aldrig glömma skillnaden mellan rullstensås och ändmorän, vad som hände i Norden under 1800-talet eller hur vi relativt fritt handleddes i att sköta egna företag.

Det blev en rolig pratstund, trots att han var lite besviken över att jag inte skulle bli SO-lärare, men då sa jag bara att det finns ingen som kan slå dig Wincent, så det är liksom ingen idé!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Jag har en tävling på min blogg där jag lottar ut en bloggdesign. Titta in vet jag :)

2008-02-15 @ 11:09:45
URL: http://tanthulda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0