Små irriterande saker.

Jag har en ypperlig förmåga att irritera mig på ganska små, men ändå värdefulla saker. De mesta irritationsmoment finns faktiskt på vägen till skolan! Här följer en topplista på saker Per irriterar sig över:

1. Människor som cyklar över kyrkogårdar (jag menar, what?)
2. Människor som inte stänger grinden till kyrkogården trots att det står klart och tydligt att man ska göra det.
3. Människor som går/cyklar mitt i vägen alt. i fel bana.
4. Människor som pratar i mobiltelefon på bibliotek (jag menar, what?)
5. Bilister som inte respekterar "Zebra-lagen".
6. Bilister som inte respekterar fartregler och annan trafikvett.

Jag vet inte hur jag ska tackla dessa bekymmer, kanske jag borde ge personerna som gör detta en lång "evil look" och se vad som händer. Fast det hjälper ju förstås inte så mycket att ge en "evil look" till en person som cyklar iväg. Kanske ett högt "Bajskorv!" funkar bättre?

Kommentarer
Postat av: u

hahaha jag kan hålla med dig du! :P
Men du... vad är "zebra-lagen"?? elr snarare vad innebär den? :P

2008-02-01 @ 22:05:07
URL: http://browneyedgirl.blogg.se
Postat av: Per

Har inte du körkort? Då borde du veta sånt ;) Zebra-lagen är ju att bilar ska stanna vid övergångsställen :)

2008-02-02 @ 01:31:21
URL: http://perwahl.blogg.se
Postat av: raukan

Jag vet inte hur jag ska cykla eller gå längs kyrkogården! Vilka sida??

2008-02-02 @ 22:45:38
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0