Back in the U.P.S.A.

Nu är jag tillbaka i mitt lilla studentrum, där jag precis avnjutit min middag som bestod av ärtsoppa. Jag kastar blickar på Jedins återkomst och tänker att de tre första Star Wars-filmerna kan jag nog se hur många gånger som helst utan att tröttna.

Hemresan gick bra, trots att den tog lite mer än 6 timmar. Men man hinner ju se och höra så mycket under den tiden. På båten fick jag byta plats 2 gånger p.g.a. äldre par som ville sitta bredvid varandra (hur har Destination Gotland tänkt med stolsplaceringen egentligen?). Det gjorde mig inte så mycket, för jag fick till slut en fönsterplats precis som jag ville. Pendeltågen var betydligt mer fullpackade än sist och på sträckan Västerhaninge-Centralen roade jag mig med att lyssna på en far och dotter (tror jag?) som lekte 20 frågor. Så enkelt man kan leka! På Centralen såg jag SVT:s sportchef Albert Svanberg köpa Expressen med tillhörande bilaga om årets allsvenska. Han såg väldigt trött och blek ut. I Uppsala var allt sig likt.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha stackare har du suttit på ett pendeltåg här i trakterna. Inte roligt alls! Gick dem som dem skulle trots all snö?

2008-03-24 @ 22:50:12
URL: http://eune.blogg.se
Postat av: raukan

Haha, det har jag inte tänkt på... Det måste vara det som pappa menar! :D

2008-03-26 @ 12:45:16
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0