Melodifestivalen 2008 - Deltävling 4

Vilken tur att jag har så trevliga ex-kursare som ville se Melodifestivalen på vår förfest igår! Då slapp jag vänta in på småtimmarna innan jag fick bevittna de sista 8 bidragen i årets MF. Här mina kommentarer och betyg:

Niklas Strömstedt - För många ord om kärlek
Småtrevlig liten dänga, men framförandet var så himla tråkigt att man trodde det var från MF 1994 eller nåt. Strömstedt kommer nog aldrig leva upp till vinnarlåten "Imorgon är en annan dag" som han skrev till Christer Björkman 1992. Men kul att han försökte! 3/5.

Calaisa - If I could
Jag hade stora förhoppningar efter att ha sett lite av de välsjungande och musikaliska tjejerna i Robin Paulssons program. Men det här var ju bara så förutsägbart och "redan gjort". Synd på så bra artister! 2/5.

Daniel Mitsogiannis - Pame
En riktigt bra låt, som säkert hade gått vidare om Måns Zelmerlöw hade gjort den. Daniel var ju för övrigt den som sjöng demon till Cara Mia, så det kanske hade varit bra om Måns hade fortsatt ta över Daniels demos? 4/5.

Linda Bengtzing- Hur svårt kan det va
The Queen is back! Melodifestivalen behöver Bengtzing varje år känns det som. Framträdandet igår var dessutom det bästa, och mest tajta av hennes deltaganden, både sång- och showmässigt. Kan det rent av bli topp 3 i finalen? 5/5.

Nordman - I lågornas sken
Låten får mig att tänka på låten Trollpackan som vi sjöng med Leffe på musiklektionerna på mellanstadiet. Inget dåligt betyg alltså, jag tycker absolut att den är bättre än hans bidrag från 2005. Den här kändes mer Nordman. 4/5.

Sibel - That is where I'll go
Jag kanske är svårsmält, för jag föll inte alls särskilt mycket för det här. Kanske var jag mätt av avskalade nummer efter Sanna Nielsens genomfart för två veckor sedan? Låten känns klassisk och kanske att den växer efter ett tag. 3/5.

Fronda - Ingen mår så bra som jag
En låt som doftar av Ricky Martin och som svängde ganska bra. Förstår inte hur folk kan kalkonstämpla det här? 3/5.

Charlotte Perelli - Hero
Kvällstidningskrönikörerna har dreglat floder över den, enligt dem, fantastiska låten under hela veckan. Så mina förväntningar var stora, oh så stora. Jag blev dock besviken över det rätt ordinära soundet i låten och Perelli lyckades inte lyfta det mediokra till något större. 2/5.

Nästa vecka blir det Andra chansen. Jag hoppas på Caracola och Nordman, men tror att det blir Sibel och Johnson/Häggkvist som kniper de två sista finalplatserna. En grym final blir det vilket som!

Kommentarer
Postat av: Anonym

måste nog säga att ditt betyg på charlotte perelli va lite snålt, för hon va mkt bättre än både nordman, sibel och daniel

2008-03-02 @ 19:06:31
Postat av: Per

Jag går mer på låten än artisten, så jag tänker inte så mycket på vem som sjunger låten :-) Dock kan en bra artist lyfta låten ett snäpp, som Bengtzing gjorde igår.

2008-03-02 @ 21:17:55
URL: http://perwahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0