MF 2008 - Andra chansen

Så är det dags för något som faktiskt nästan skulle kunna vara en final, nämligen Andra chansen. Här är mina förhoppningar inför kvällens heat:

E-type & The Poodles vs. Sibel
Detta kan bli stenhårt, eller så blir det inte det, beroende på vad svenska folket vill ha för kvällen, pyrorock eller smäktande sånginsats? Jag tror på Sibel, vars låt bara växer och växer.
Min vinnare: Sibel

OIa vs. Caracola
Nånting säger mig att Ola kommer vinna det här ganska lätt, med tanke på alla telefonröstarvana Idolfantaster, men Caracolas låt har nånting som får min schlagernerv att dunka, nämligen en av detta års giftigaste tonartshöjningar:
Min vinnare: Caracola

Johnson & Häggkvist vs. Nordman
Blir det en skräll åter igen? Visst, jag har hört att Fläskduetten har coolat ner sitt nummer lite, men vad hjälper det mot en Nordman sprängfylld med adrenalin och coolhet? Nordmans låt är dessutom betydligt vassare.
Min vinnare: Nordman

Thérèse Andersson vs. Suzzie Tapper
Ok, Tappers låt har växt en aning, men jag tror den är chanslös mot operaspektaklet som Andersson levererar. Verserna i When you need me är grymma, synd att refrängen får allt att falla något.
Min vinnare: Thérèse Andersson

Då blir nästa omgång Sibel vs. Caracola och Nordman vs. Thérèse Andersson. För mig är det då givet att Caracola och Nordman tar de två sista platserna i finalen. Men som sagt, i schlagerns värld kan allt hända, det har Carola minst sagt fått erfara i år.

PS! Ni som missade Robins med Björn Gustafsson, gå in på svt.se och titta! Det är så skönt att tillhöra 80-talsgenerationen, vi verkar vara betydligt klokare än tidigare generationer (exemplifierat igår av Felix Herngren) DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0