Nä, nu vill jag ut och jobba!

Alltså, jag vet inte hur jag ska förklara det här, men när jag tittar på Klass 9A så får jag bara sån klassrumsabstinens och vill inget hellre än att få komma ut och jobba. Jag blir så berörd av att se elevernas självförtroende växa, höra deras kloka tankar och se de fantastiska lärarna in action.

Min favoritelev i klassen är Ala, en fantastiskt rolig kille som kläcker den ena intelligenta kommentaren efter den andra. Ala har vägrat gå på gympalektionerna sedan lågstadiet, men nu ikväll visade han sig för första gången på lektionen, dock ej ombytt. Det är såna små steg mot storheten som gör mig så berörd att jag nästan börjar gråta.

1,5 år kvar. Sen ska jag också ut och utföra underverk.

Kommentarer
Postat av: raukan

And you will my brother... Göra underverk alltså.

2008-03-05 @ 13:15:20
URL: http://raukan.blogg.se
Postat av: Pernilla

Hej Per!
Jag håller med Ida,du kommer att bli en suverän lärare : )
Läser din blogg varje dag så jag är en av dina besökare i rekordstatistiken! Vi hörs snart. Stor kram Pernilla

2008-03-05 @ 16:48:52
Postat av: Moa

Wow. Om jag på allvar hade gillat barn hade jag också utbildat mig till pedagog. Men du är pedagogisk så det räcker för mig med =)

2008-03-05 @ 18:31:51
URL: http://carbuncle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0