Summering av årets Melodifestival.

Så är årets Melodifestivalcirkus över. Vi fick se en artist som redan vunnit ESC ta hem hela tjottaballongen, det återstår nu att se om hon lyckas ta hem ESC ytterligare en gång.

Årets MF har många likheter med 2004. En tajt final med många bra låtar där 4 av låtarna kom från sista delfinalen (som också hölls i södra Sverige 2004) och inledningen med artisterna ingående som boxare var också samma inledning som 2004. Då var också Charlotte Perelli en av tre programledare.

Kristian Luuk gjorde mig inte besviken, men nu ser jag hellre en annan programledare, och hoppas att SVT dammar av Sen kväll med Luuk igen, eller något annat bra program för honom. Frågan är bara vem som ska leda MF nästa år, Babben och Robin Paulsson kanske? Björn Gustafsson och Nour el-Rafai skötte sig också utmärkt och jag ser mycket fram emot deras fortsatta karriärer!

Jurysystemet i finalen har nu spelat ut sin roll, annars borde man även ha jury i delfinalerna för konsekvensens skull. Kanske det skulle vara kul med ett nytt upplägg i finalen där de 4 som fått flest röster får en andra röstningsomgång..

Låtarna har allt igenom hållt en bra klass, likaså artisterna. Intressant också att endast 1 av 4 jokrar gick till final, kanske dags att tänka om där?

Nu återstår 2 månaders väntan innan ESC-cirkusen drar igång, nu ska mina schlageröron få vila litegrann tills dess :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0