Våren, kom nu!

På söndag är det dags för avspark i årets allsvenska. Mitt Djurgården möter pappas IFK Norrköping och jag tror att mina kära blåränder får en tuff match, eftersom Idrottsparken lär vara fullsmockad av Peking-fans som längtat så efter att åter vara i fotbollens finrum och som kommer göra allt för att lyfta sitt lag till seger. Jag är också väldigt osäker på var Djurgården anno 2008 står, det känns inte helt stabilt om man säger så. Qui vivra verra!

På tal om fotboll spelade Sverige träningsmatch mot Brasilien vilket fick mig att åter minnas sommaren 1994 då jag officellt blev förälskad i världens största och folkligaste idrott. Jag tror inte att jag såg någon av Sveriges matcher i detta fotbolls-VM, men jag minns hysterin och glädjen kring Brolin, Dahlin och framför allt Ravelli. Det jag dock minns allra mest är fotbollsbilderna som jag och min kompis Patrrik samlade på i ett gemensamt album. Den dagen vi öppnade förpackningen som innehöll Romario, världens då bästa fotbollsspelare enligt oss, var en dag av fullständig lycka. Det albumet ligger nog hemma på vinden någonstans, nött och från en tid då pengarna inte helt hade tagit över fotbollen och med bilder på obeskrivbara profiler som Alexei Lalas, Carlos Valderrama och en tragisk Diego Armando Maradona som fick göra sorti från sin sista VM-match arm i arm med en sköterska som tog honom till dopingkontrollen. The rest is så att säga history.

Om matchen igår: Sebastian Larsson och Fredrik Stoor känns givna i startelvan. Isaksson och Anders Svensson likaså. Frågan är hur våra anfallare kommer sköta sig, en formtopp är att hoppas på för Zlatan, Elmander, Rosenberg och Allbäck. Och Pato, PATO! En ny Pelé är född.

Kommentarer
Postat av: Papp

Det är fortfarande för lite Pekinglirare i lands-
laget.Det skall bli kul när Haglund gör debut i
A landslaget.
Vill du jag skall ta fram albumen till nästa
hemfärd?

2008-03-27 @ 19:18:22
Postat av: Per

Du läser ju inte bloggar! Jag antar att mamma har tvingat dig ;) Om du hittar albumet så kan du gärna få ta fram det :)

2008-03-27 @ 22:26:37
URL: http://perwahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0