What if..

Jag brukar roa mig med att tänka att andra, kanske inte så givna, artister gör låtar som är med i Melodifestivalen. Tänk er lördagens startfält, fast med följande artister:

1. Hero med Elisabeth Andreassen (Bettan klarar det mesta med bravur, även detta, fast kanske i ett lugnare tempo?)

2. That is where I'll go med Tommy Körberg (Starka ballader kräver starka sångare, låten känns också väldigt Anthem i hur den är uppbyggd)

3. Just a minute med Herreys (Tänk vilken revival! Låten känns också lite gubbig så brödratrion skulle nog kunna göra nåt spännande med den)

4. Hur svårt kan det va? med Carola (Bara textraden "Se mig, hör mig, rör mig, hur svårt kan det va?" säger väl det mesta? Hade varit kul att höra Carola i gammal schlagertappning igen..)

5. I love Europe med Arja Saijonmaa (Först trodde jag inte det fanns någon annan än Sjögren som skulle kunna göra den här låten rättvisa, men Arja är ju given!)

6. Thank you med Robyn (En annan artist som blev känd som tonåring och som kanske skulle kunna göra den här i en lite coolare version)

7. Empty room med Lizette Pålsson (Var är människan? Hon var med i några MF i början av 90-talet och hennes speciella röst skulle vara intressant med denna låt)

8.I lågornas sken med Nick Borgen och Nanne Grönwall (De fick inte vara med i MF 2002 med deras fantastiska duett så kanske den här hade varit något för dem istället?)

9. Upp och hoppa med supertrion Berghagen/Holm/Skifs (Tänk vad lekfullt det skulle bli, frågan är vem av dem som skulle sköta rappen?)

10. Lay your love on me med Thomas Lewing (Ok, bara jag vet vem han är, men låten är inte helt olik Lewings bidrag Tjuvarnas natt från MF 1984)

Kommentarer
Postat av: raukan

Shit, klockrent!

2008-03-12 @ 11:28:13
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0