Dagens läsning!

Nästa vecka är det ju stor ESC-vecka och alltså en höjdarvecka för oss schlagernördar. Jag kan varmt rekommendera intervjun med låtskrivaren Bobby Ljunggren i dagens DN Söndag (hittar tyvärr ingen länk på dn.se..) där man får veta mer om hans intressanta bakgrund och uppväxt. Bara det att han är halvgrek var en stor nyhet för mig! Han pratar också om hur sorg och andra känslor syns i hans musik under olika perioder, vilket man kanske inte kan tro om en hitskapande kommersialistmusiker.

På tisdag är första semifinalen (som jag kommer missa stora delar av, tyvärr) och sen på torsdag gör Sverige entré. Den andra semifinalen känns mycket starkare, vilket borgar för ett svenskt nederlag. Det spännande är hur många svenskar som kommer följa finalen om inte Sverige deltar? Vi får vänta och se, men jag har känslan av att Perelli inte håller..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0