Kurslitteratur.

Ibland undrar man ju om vissa professorer har betalt för antal ord de skriver i en bok/artikel/forskningssammanfattning. När jag läser vissa texter inser jag att en text på 20 sidor med lätthet skulle ha kunnat kortas ner till max 5 sidor. Varför ska det vara så krångligt och icke lättillgängligt? Speciellt när man läser texter i ämnet didaktik, som ju handlar om undervisning, borde ju författarna inse att för att nå kunskap måste man förstå det man läser, vilket inte alltid är fallet för oss stackars galärslavar till studenter under akademikernas tunga, svårförstådda mantel.

Kommentarer
Postat av: Job

jag kände likadant så till den milda grad att jag hoppade av.

2008-11-06 @ 22:17:10
URL: http://jobjorn.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0