Stackars barn.

Jag tycker verkligen synd om elever som tvingas ha steg 5-lektioner i franska på fredageftermiddagar mellan 14.30-16.30. Det är ju inte precis högsta energilåga från varken deras eller lärarens (dvs. min) sida. Vi höll dock humöret uppe och de fick jobba lite med "I väntan på Godot", världens mest minimalistiska pjäs som jag kallar den. Men nu är det skönt med helg.

En annan rolig sak med min VFU-skola är följande: Rektorn för skolan tillhör originaluppsättningen av det gotländska kultbandet Smaklösa. Han började prata om detta på en personalkonferens igår och jag kom helt av mig i lyssnandet och fattade aldrig riktigt varför han började prata om just det bandet. Därefter fick vi lärarkandidater presentera oss lite, varpå jag sa: "Jag kommer från Gotland så jag har hört Smaklösa en gång...Och det räckte!" till kollegiets stora förtjusning.

Kommentarer
Postat av: raukan

HAHA, oneliner-Per!! :)

2008-11-29 @ 22:50:21
URL: http://raukan,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0