Svar på tal.

Nu är jag som sagt ute på VFU och idag fick jag träffa en ny grupp elever. Min handledare har med mina nya grupper bett eleverna att hitta på frågor på franska och sedan fråga ut mig för att på reda vad jag är för en prick. Jag fick verkligen ge svar på tal när frågan "Quel est le sens de la vie?" (Vad är meningen med livet?) kom upp. Under bråkdelarna av en sekund virvlade slutatserna av min gymnasieuppsats i just det ämnet fram och jag snabböversatte och svarade eleven: "Trouvez ce qu'on aime faire et le faire!", vilket kort och gott betyder "Hitta det man älskar att göra, och gör det!". Ibland är hjärnan verkligen på inspirerande högvarv, spännande va?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj Per!!! Inget kunde vara mer riktigt! I alla fall inte i min värld. :P



Hoppas allt är bra med dig. Har snöat ganska ordentligt i Oslo också. Var helt vitt ute när jag vaknade igår, och det ligger ännu kvar liiiite grann.

2008-12-04 @ 13:55:08
URL: http://nenny85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0