VFU och fotbollsgala.

Igår började jag min 5 veckor långa VFU (VerksamhetsFörlagd Utbildning) på Lundellska skolan i Uppsala. Det har dock inte riktigt kommit igång ännu, för igår fick jag komma dit först kl. 15 och träffa min handledare och idag har hela skolan "utvecklingssamtalsdag" så det är inga lektioner och min handledare sitter i samtal från 8-17. Jag var där på förmiddagen för lite planering och var också med på två utvecklingssamtal, men nu blir det planering hemifrån istället. Det är verkligen bra att det där med utvecklingssamtal numera är väl befäst även på gymnasieskolan, man kan få ut så mycket av såna samtal om de används på rätt sätt! Imorgon ska jag träffa elever, det ska bli kul.

Vad ska man då säga om fotbollsgalan igår? Kul med Carina Bergs inflytt till en skogstokig Lars-Åke Lagrell, men annars var det väl rätt slätstruket. Att Pia Sundhage inte fick nån form av precis var skandalöst, jag menar, förutom att hon var enda svensk som vann guld i OS så ledde hon USA till vinst i OS, den turnering som har högst prestige inom damfotbollen. Och icke att förglömma: Hon bojkottade cermonibanketten i Vita Huset! Skandal var ordet, ut med juryn!

Kommentarer
Postat av: sanne

:o lundellska?! you've join the dark side...

2008-11-18 @ 21:57:54
URL: http://sasu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0