Och så var det vinter och jul igen.

Klockan flyttades plötsligt bakåt en timme (jag håller med Claes Eriksson, var är den där förbannade timmen hela tiden?) och det blev lite mörkare i vårt land. På ICA säljer de julmust och glögg, och på vissa balkonger hänger ljusslingor. I tidningarna annonseras om julbord och allehanda julklappstips och på TV såg jag en tomte i en reklamfilm häromdagen. Can you hold all your horses for a little while, s'il vous plaît?

Och ja, på tal om hästar: Efter lite omkringsurfande har jag märkt att många drar paralleller till Det våras för sheriffen när man pratar om Barack Obama. Genialt! Jag menar, det amerikanska folket kommer kanske vakna med följande replikskifte i huvudet:

Bart: Are we awake?
Jim: We're not sure. Are we... black? 
Bart:  Yes, we are. 
Jim: Then we're awake... but we're very puzzled

Eller så säger de som i Robin Hood: Karlar i trikåer:

Robin Hood: As my first order of business, I would like to appoint a new Sheriff... my friend Ahchoo.
Crowd: A black sheriff?
Blinkin: He's black?
Ahchoo: And why not? It worked in Blazing Saddles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0