Mitt bland avhandlingar och artiklar.

Läs, läs, läs. Det känns som att det är det enda vi gör i kursen Allmänt utbildningsområde II. Vi läser avhandlingar och artiklar och orden bara flyger fram i ett osammanhängande töcken. Visst är det intressant med teorier och så, men ska vi inte få lite praktisk guidning om hur vi ska göra i klassrummet också? Dessutom är det inte så kul med seminariegrupper på 37 personer, fast då får man ju lite vetskap om hur det känns för barn i stora barngrupper.

En populärversion av en avhandling vi har läst heter: "I en klass för sig - Genus, klass och sexualitet bland gymnasietjejer". Visst låter det ohyggligt fel att säga "Det är ett av mina favoritämnen!"?

Idag var jag och Anna (nyanställd Juniskonsulent som jobbar parallellt med Seth tills han blir pappaledig) på Katedralskolan och försökte värva Junisledare. Vi stod i korridoren med en tävling och så besökte vi 2 BF-klasser. Det var väldigt mysig stämning med en lärare som har ett rullande schema över elever som börjar med att ropa upp vilka som är närvarande, och som följer upp det med att läsa en dikt som eleverna får diskutera. Vi ville verkligen sitta kvar kändes det som.

Dessutom har jag köpt en ny cykel sen jag skrev senast, men det är en helt annan, egen, fantastisk liten historia.

Kommentarer
Postat av: raukan

Cykelhistorier samlar vi på i familjen Wahlgren.. :)

2008-09-18 @ 22:40:33
URL: http://raukan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0