Duracellkaninen Wahlgren.

Dags att blogga igen ja. Ibland har man helt enkelt varken någon kreativitet för att blogga eller något särskilt att berätta. Sen ska man ju ha tid för att sätta sig ner och knappa ner några rader. Just nu är som vanligt en period då batterierna inom mig går på högvarv med teateruppspel, fotbollsdömningar och styrelsemöten och då är inte en blogg något som direkt prioriteras.

Dessutom tar det ganska mycket på krafterna att helt plötsligt slängas ut från studentvärlden och möta verkligheten för att inse att jag inte har fått lära mig tillräckligt mycket för att utöva mitt yrke. Jag har fått bra grundkunskaper i mina båda ämnen, men kunskaper i lektionsplanering, bedömningar och elevkontakt kan jag inte ge Uppsala Universitet credit för att ha givit mig. Jag antar att det är något som kommer sätta sig med tiden, men nog sjutton hade det varit trevligt att få valuta för sina studieskulder under den tiden man faktiskt var heltidsstudent.

Det är tur att jag är ledig tisdagar och fredagar så man får tid att andas lite, för mina kommande helger är ju inte precis kalendertomma. Sommaren blir som alla år en tid för mig att ömsa skinn, även om jag brukar lämna den lika blek som när jag äntrade den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0