Poetisk eftermiddag.

I förra veckan jobbade min årskurs 8 i franska med att skriva egna små dikter. Detta gjorde även spanskagruppen, så jag, min handledare och spanskaläraren tyckte att eleverna skulle få läsa dikterna tillsammans och översätta dem. Det blev väldigt lyckat när vi satt där, åttor och lärare, i en cirkel och lät oss insupa varandras verk till allas applåder. Verkligen en lyckad och uppskattad redovisningsform uppfattade jag det som!

En annan sak jag funderat över på senare tid: Internet har varit allmänt känt i över tio år nu. När kommer en enskild tangent för "@" så att man slipper trycka in "Alt gr" plus "2" hela tiden för att få fram detta snabel-a?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0