08 blev 09.

Så blev det 2009. Nyårsaftonen ägnades åt att hjälpa min 7-åriga kusin att hålla sig vaken till tolvslaget, äta massa blandad mat samt skratta åt felsägningar. Helmysigt värre med andra ord.

Idag har det varit allmänt lugnt med små busstunder emellanåt. Tog mig dock en entimmespromenad på egen hand så man kunde få lite lugn och ro för sig själv. Gick min vanliga slinga och slängde en blick mot Bogen 1 där det under nyårsnatten skedde ett knivmord. Verkligen en tråkig start på det nya året för de drabbade. Gick sedan vidare ut på Terra Nova-vidderna och insåg att det trots all ny bebyggelse fortfarande finns mycket orörd natur i mina hemtrakter. I hästhagen vid Langs sprang 4 hästar omkring och lekte med varandra i godan ro. Bogen 1, Terra Nova, Langs. Hela världen och dess olika nyanser på en knapp timme i mina kvarter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0