Jag ser ljuset!

Höstterminen 2004 påbörjade jag mina lärarstudier vid Uppsala Universitet. Idag var det registrering på min sista termin, som endast kommer bestå av praktik fram till april och sen är jag klar! När jag gick till ILU idag tänkte jag att tiden gått både fort och långsamt under dessa snart 5 år. När jag korsade järnvägen för hundrasjuttielfte gången tänkte jag på den lilla filmscen vi spelade in under första terminen när jag sprang på järnvägsrälsen (för att ta upp en av alla meningslösa arbetsmoment man fått genomlida genom åren). Just den inspelningen känns inte så avlägsen, trots att det snart är fem år sen, medan andra saker känns lite mer avlägsna, som första gången jag tvättade i tvättstugan eller när jag flyttade in i lic-rummet. Men nu är studietiden snart över och det börjar bli dags att söka jobb. Har faktiskt redan sökt jobb...på fyra friskolor! Det verkar ju mest vara såna som behöver personal nu för tiden, så jag får ta vad som bjuds, det kan ju till och med vara bra friskolor.

Förresten, en frilansreporter ska ev. göra en intervju med mig till UNT:s schlagerbilaga, så varsågod att hålla ögonen öppna...  

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Grattis till sista terminen, Per! Jag är så imponerad av dig, som alltid. Hoppas våren och praktiken blir jättebra : ) Kram P.

2009-01-20 @ 00:14:52
Postat av: Alexandra

Yeey!

2009-01-20 @ 21:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0