Lektyr.

I jul har jag varit duktig och läst några vitt skilda skönlitterära alster:

J-M.G. Le Clézio - L'africain
Det är härligt att kunna läsa verket på originalspråk, speciellt en nobelpristagare!

Liza Marklund - En plats i solen
Jag måste bara veta hur det går för Annika Bengtsson! Och jag gillar faktiskt Marklunds sätt att skriva.

Dennis Lehane - A drink before the war
Var väldigt nyfiken på Lehane som författare, så läste hans spännande kriminalroman om skumraskaffärer i Boston.

Amanda Svensson - Hey Dolly
Väldigt kritikerrosad, väldigt lättläst, och väldigt underhållande.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Haha, jag har din länk bland mina senast besökta sajter å ja klickar fan flera ggr per dag för ja tänkte "vafään e de där?" hehe jo =P

2009-01-06 @ 11:15:32
Postat av: Jenny

Lehanes språk är fantastiskt. Om du vill läsa något som inte innehåller lika mycket våld som böckerna om Patrick och Angela (jag älskar dem visserligen), läs Shutter Island. Mycket fin, mycket sorgsen och med en absolut oväntad twist på slutet.

2009-01-07 @ 11:00:12
URL: http://grusimaskineriet.blogspot.com
Postat av: Joakim

Vilken var den bästa? :S

2009-01-07 @ 19:53:37
URL: http://jfilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0