Sista VFU:n och intervju.

Igår började jag min sista VFU, som kommer pågå i två månader innan jag tar min efterlängtade examen. Jag gör min VFU på Valsätraskolan, en grundskola i Uppsala med väldigt små elevgrupper, vilket känns väldigt skönt för det blir ju faktiskt en helt annan stämning att ha 10-15 elever i klassrummet istället för 30. Dessutom går det en del UNF:are där, som bara därför är värda ett MVG (för det står ju med i betygskriterierna, eller...?)

Idag har jag blivit telefonintervjuad och fotograferad av UNT angående den kommande schlagercirkusen. Journalisten hade letat intervjuoffer hos Melodifestivalklubben och då hittat min syster som fortfarande står som Uppsalabo där. Som den schyssta syster hon är rekommenderade hon mig istället och nu har jag alltså fått berätta om mitt schlagerintresse till nöje för UNT:s läsare i den schlagerbilaga som snart kommer ut. Det återstår att se om texten blir bra och om icke-photogeniqua jag fastnat på bild. Jag återkommer med webb-adress när bilagan är utkommen!

Kommentarer
Postat av: raukan

Jag är en schysst syster! Hurray! :)

2009-01-25 @ 20:12:22
URL: http://raukan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0