Vintersportdagen.

Idag gjorde jag något som jag inte hade gjort på 10-15 år: Jag åkte skridskor! Dessutom på en naturis, så det fanns ingen sarg att klänga sig mot för att inte ramla, utan det var bara att lita till sig själv. Det är verkligen en härlig känsla att åka skridskor, kanske man borde investera i ett par långfärdsskridskor och bara susa iväg på is i flera timmar.

Från en vintersport till en annan, nämligen ishockey. Har precis kommit hem från Visby/Romas premiärmatch i allettan och det blev seger med 2-1 mot Enköping! Weehoo! Dock fick pappa och Gert en taskig ljudanläggning att sjunga nationalsången i. Dessutom var det inget ljus på dem, men det tyckte pappa bara var bra så att publiken inte skulle gå hem innan matchen hade börjat. Vi fick stå på pressläktaren, där jag även satt min första hockeymatch jag såg live. Kan meddela att jag somnade den gången (det har nämligen funnits en tid då jag inte var särskilt idrottsintresserad alls).

Kommentarer
Postat av: moster

Per! Läs DN idag.Del: STHM. Rinkebyskolan väntar på dig! Kram!

2009-01-03 @ 10:01:08
Postat av: Per

Tack för tipset moster, det var rolig läsning! Kram! :)

2009-01-03 @ 21:12:51
URL: http://perwahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0