Dagens citat.

Jag kan inte låta bli att citera Aftonbladets sportjournalist Robert Laul. Följande klockrena stycke är hämtat från hans blogg:

"Jag drar ändå mitt strå till stacken, jag har aldrig löneförhandlat i hela mitt liv, jag träffade en spelbolagsmänniska i veckan, han trodde att jag genom min position tjänade 100 000 i månaden, det var vad han ansåg att jag borde vara värd. "Nä du" sa jag...Jan Helin och kompani tjänar 100 000 och säkert ännu mer, jag tjänar 31 600. Simon Bank, som hävdar att han är arbetare, säger att jag förstör genom att inte förhandla upp min lön men jag tycker det är förmätet att löneförhandla när man tjänar 31 600, hur ska jag kunna motivera det inför alla sjuksköterskor i landet? Jag hoppas att jag genom mitt goda exempel kan få Jan Helin och kompani att gå ner i lön...vem behöver tjäna över 100 000 i månaden? Allvarligt? Behöver jag tjäna 31 600?"

Kommentarer
Postat av: Mam

Hej sonen,

tacksamt att en sportjournalist tänker på oss sjuksköterskor när det gäller lönefrågan. Han tjänar flera tusenlappar mer är mig trots att jag arbetat inom vården i 40 år. Jag hade nog ändå valt samma yrke om jag fått välja om, trots den låga lönen. Det är något alldeles speciellt att arbeta som sjuksköterska och jag hoppas att dom som är nyutbildade kommer att vinna kampen om en högre lön, den kamp som vi äldre sjuksköterskor har fört genom åren.



Kram från Mam

2009-05-20 @ 10:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0